Капітальний ремонт двигуна Toyota Camry 2,4
Двигуни типу AZ та їх варіанти виготовляються компанією Toyota Motor Corporation. Серія має кілька модифікацій, одна з яких, 2 AZ-FE об’ємом 2,4 літри з 2002 року встановлюється на автомобілі моделі Toyota Camry.
Особливості конструкції та недоліки
- Схема упорскування палива класичного розподіленого типу. В умовах експлуатації при знижених температурах або малій частоті обертання двигуна подача пального здійснюється в режимі впорскування попарного. За стандартних умов роботи використовується секвентальна схема упорскування.
- Паливна система звичайного типу, має вбудований у корпус насоса регулятор тиску. Паливний колектор виконаний із алюмінію, на ньому встановлюється демпфер коливань тиску.
- Привід насоса подачі моторного масла здійснюється за допомогою додаткового кола від колінвала. Така система покращує прокачування масляної суміші в процесі роботи двигуна за низьких температур. Зворотний бік системи — більше рухливих елементів, потребують додаткової уваги.
- Алюмінієвий блок циліндро-поршневої системи із вмонтованими в нього гільзами з чавуну. Деталі з алюмінію знижують масу механізму, але роблять його вразливим до деформації. Здійснюючи капітальний ремонт двигуна камрі 2,4, потрібно проводити заміну гільз.
- Саморуйнування кріпильної системи ГБЦ ще один недолік двигуна цього типу. Головка блоку циліндрів деформується у процесі експлуатації. В результаті кріпильні болти під тиском виходять із гнізда, зриваючи різьблення. Під час ремонтних робіт її доводиться відновлювати чи змінювати пошкоджені елементи поршневої системи. Причиною виникнення «болячки» став заводський шлюб, який концерн Toyota пізніше визнав і частково усунув.
- Ще одне вразливе місце Toyota Camry – шестерні виконані з полімерного матеріалу. Метою стало бажання виробника знизити шумність під час роботи авто. Результатом стало підвищення ризику несправності через малу міцність.
Ознаки несправності авто
Toyota Camry, як і будь-який автомобіль, може вийти з ладу через певні умови експлуатації. Однак існує ряд характерних для моделі несправностей, які найчастіше виявляються.
Про необхідності капремонту свідчать такі фактори:
- двигун важко запускається;
- падає потужність у перехідному режимі;
- підвищився витрата моторного масла;
- підтікає охолоджувальну рідину;
- порушена геометрія привалкової площини ГБЦ;
- двигун працює з перебоями, у тому числі і на холостому ході;
- впускний колектор здійснює нехарактерні шуми;
- відбувається перегрів двигуна.
Капітальний ремонт двигунів серії 2AZ-FE 2,4 л
Характерна проблема двигунів цього типу – зрив кріпильних болтів ГБЦ. Саме це найчастіше призводить до необхідності проводити капремонт.
У 2007 році компанія Toyota визнала помилку і в ході доопрацювань довжина різьблення була збільшена. Це не вирішило проблеми повністю, але ризик виникнення несправності знизило.
Існує два способи усунення несправності.
- Здійснити заміну блоку циліндрів. Такий спосіб рекомендований заводом-виробником.
- Обновити нарізку (плюс зробити її більшого розміру) та використовувати втулку під різьблення. Цей варіант найчастіше застосовується на практиці, особливо для автомобілів, термін гарантії для яких минув. Пізніше виробник визнав необхідність подібних заходів і навіть рекомендував певний ремкомплект із втулками для усунення несправності у негарантійних автомобілях.
Відремонтувати двигун Toyota Camry можна за кілька етапів:
- Проводиться діагностика та первинний огляд.
- Здійснюється неповне розбирання двигуна.
- Зливається моторне масло.
- Проводиться ґрунтовне розбирання двигуна.
- Деталі механізму очищаються від патьоків масла, що змішалися, і охолоджуючої рідини.
- Проводиться заміна деталей, що вийшли з ладу, і/або проводиться оновлення різьблення на зірваних болтах.
- Здійснюється складання двигуна. Включає: установку ГБЦ, затягування кріпильних болтів, установку розподільчих валів, ГРМ і т.д.
- Проводиться контрольний запуск механізму та перевірка його функціонування.
Існує ще кілька характерних модельних проблем.
- Нетипові шуми впускного колектора при неодружених обертах. Проблема й у автомобіль ранніх років випуску. Рішення – заміна колектора на оновлену модель.
- Виникнення під час експлуатації течі (і навіть сторонніх шумів) у насосі охолоджуючої рідини. Вирішення проблеми — заміна насоса.
- Перевитрата олії. Проблема виникає або з віком автомобіля (особливо помітна у разі підвищення навантажень), або у моделей останніх років випуску. Надмірне споживання олії призводить до появи класичної проблеми — інтенсивного утворення нагару в моторному відсіку. У цьому випадку ремонтні роботи проводяться з метою заміни елементів, що вийшли з ладу, і очищення двигуна від нагару, що утворився. Найчастіше заміні підлягають свічки запалювання, поршневі кільця, маслознімні ковпачки.
Діагностику та ремонт двигуна слід проводити в перевіреній майстерні, в якій адекватно розрахують вартість ремонту та виконають роботу максимально якісно. А знайти автосервіс поблизу у наш час нескладо.
Самостійно здійснювати роботи не рекомендується, оскільки заміна (перевірка) складних вузлів механізму потребує суворого дотримання технологій та досвіду у цій сфері. Неправильно підігнана втулка або погано очищений нагар можуть призвести до серйознішої поломки, ніж початкова. І підвищення вартості ремонту.